Regulamin sklepu

Ogólne Warunki Handlowe z informacjami dla klientów

Spis treści

  1. Zakres stosowania
  2. Przedmiot zamówienia
  3. Zawarcie umowy
  4. Prawo do odstąpienia od umowy
  5. Ceny i warunki płatności
  6. Dostawa oprogramowania
  7. Przyznawanie praw do użytkowania oprogramowania
  8. Obowiązki klienta w zakresie współpracy
  9. Odpowiedzialność za wady
  10. Odpowiedzialność
  11. Prawo właściwe
  12. Miejsce jurysdykcji
  13. Alternatywne metody rozwiązywania sporów
  14. Kodeks postępowania

1) Zakres stosowania

1.1Niniejsze Ogólne Warunki Handlowe (zwane dalej "OWH") firmy OEM Vertriebs GmbH (zwanej dalej "Sprzedawcą") mają zastosowanie do wszystkich umów o dostawę oprogramowania w formie cyfrowej, które konsument lub przedsiębiorca (zwany dalej "Klientem") zawiera ze Sprzedawcą w odniesieniu do produktów oprogramowania (zwanych dalej "Oprogramowaniem") prezentowanych przez Sprzedawcę w jego sklepie internetowym. Włączenie własnych warunków klienta jest niniejszym wykluczone, chyba że uzgodniono inaczej.

1.2Konsumentem w rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Handlowych jest każda osoba fizyczna, która dokonuje czynności prawnej w celu, który w przeważającej mierze nie jest związany z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

1.3Przedsiębiorcą w rozumieniu niniejszych OWU jest osoba fizyczna, prawna lub spółka osobowa posiadająca zdolność prawną, która zawierając czynność prawną działa w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub zawodowej na własny rachunek.

2) Przedmiot zamówienia

2.1W przypadku umów na dostawę oprogramowania sprzedawca jest zobowiązany do przekazania klientowi oferowanego przez siebie oprogramowania w formie cyfrowej wraz z przyznaniem określonych praw do korzystania z niego.

2.2Klient nie nabywa żadnych praw własności intelektualnej do oprogramowania. Kod źródłowy oprogramowania nie jest częścią dostarczonego oprogramowania.

2.3O jakości oprogramowania dostarczonego przez Sprzedawcę decyduje odpowiedni opis produktu w sklepie internetowym Sprzedawcy. Sprzedawca nie jest zobowiązany do zapewnienia dalszej jakości oprogramowania.

2.4Instalacja nie jest częścią umowy. W tym zakresie Sprzedawca odsyła do instrukcji montażu. Dotyczy to w szczególności środowiska sprzętowego i programowego, w którym oprogramowanie jest używane.

2.5O ile opis produktu Sprzedawcy nie stanowi inaczej, Klient nie otrzymuje od Sprzedawcy żadnych dodatkowych usług wsparcia, takich jak aktualizacje zakupionej wersji oprogramowania czy wsparcie poszczególnych aplikacji.

3) Zawarcie umowy

3.1Oprogramowanie opisane w sklepie internetowym Sprzedawcy nie stanowi wiążącej oferty ze strony Sprzedawcy, lecz służy do złożenia wiążącej oferty przez klienta.

3.2Klient może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza zamówienia online zintegrowanego ze sklepem internetowym Sprzedawcy. Po umieszczeniu wybranego oprogramowania w wirtualnym koszyku i przejściu przez elektroniczny proces zamówienia, klient składa prawnie wiążącą ofertę umowną w odniesieniu do oprogramowania znajdującego się w koszyku poprzez kliknięcie przycisku kończącego proces zamówienia. Klient może również złożyć ofertę sprzedawcy telefonicznie, faksem, pocztą elektroniczną lub listownie.

3.3Sprzedawca może przyjąć ofertę klienta w ciągu pięciu dni,

  • poprzez przesłanie klientowi pisemnego potwierdzenia zamówienia lub potwierdzenia zamówienia w formie tekstowej (faks lub e-mail), przy czym decydujące znaczenie ma w tym przypadku otrzymanie potwierdzenia zamówienia przez klienta, lub
  • poprzez przekazanie zamówionego oprogramowania klientowi, w którym to przypadku decydujący jest odbiór przez klienta, lub
  • poprzez żądanie zapłaty od klienta po złożeniu przez niego zamówienia.

Jeżeli istnieje kilka z wyżej wymienionych możliwości, umowa zostaje zawarta w momencie, w którym jedna z nich wystąpi jako pierwsza. Termin na przyjęcie oferty rozpoczyna się w dniu następującym po wysłaniu oferty przez klienta i kończy się z upływem piątego dnia od wysłania oferty. Jeśli sprzedający nie przyjmie oferty klienta w wyżej wymienionym terminie, będzie to uważane za odrzucenie oferty, w wyniku czego klient nie jest już związany swoim oświadczeniem woli.

3.4W przypadku złożenia oferty poprzez internetowy formularz zamówienia Sprzedającego, tekst umowy zostanie zapisany przez Sprzedającego po zawarciu umowy i przekazany klientowi w formie tekstowej (np. e-mail, faks lub list) po wysłaniu zamówienia przez klienta. Sprzedawca nie może udostępniać tekstu umowy w sposób wykraczający poza ten zakres. Jeżeli klient przed wysłaniem zamówienia założył konto użytkownika w sklepie internetowym Sprzedawcy, dane dotyczące zamówienia zostaną zarchiwizowane na stronie internetowej Sprzedawcy i będą dostępne dla klienta bezpłatnie poprzez chronione hasłem konto użytkownika po podaniu odpowiednich danych do logowania.

3.5Przed wiążącym złożeniem zamówienia poprzez internetowy formularz zamówienia Sprzedawcy, Klient może zidentyfikować ewentualne błędy we wprowadzaniu danych poprzez uważne przeczytanie informacji wyświetlanych na ekranie. Skutecznym środkiem technicznym służącym lepszemu rozpoznawaniu błędów przy wprowadzaniu danych może być funkcja powiększania przeglądarki, za pomocą której wyświetlacz na ekranie jest powiększany. Klient może poprawiać swoje wpisy podczas elektronicznego procesu zamawiania za pomocą zwykłych funkcji klawiatury i myszy, aż do kliknięcia przycisku kończącego proces zamawiania.

3.6Przy zawieraniu umowy można posługiwać się wyłącznie językiem niemieckim.

3.7Realizacja zamówienia i kontakt odbywa się z reguły za pośrednictwem poczty elektronicznej i automatycznej obsługi zamówień. Klient musi upewnić się, że adres e-mail podany przez niego w celu realizacji zamówienia jest prawidłowy, aby wiadomości e-mail wysyłane przez sprzedającego mogły być odbierane na ten adres. W szczególności, w przypadku korzystania z filtrów SPAM, klient musi zapewnić, że wszystkie e-maile wysłane przez sprzedawcę mogą zostać dostarczone.

4) Prawo do odstąpienia od umowy

Konsumentom zasadniczo przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Dalsze informacje na temat prawa do odstąpienia od umowy można znaleźć w instrukcji Sprzedawcy dotyczącej odstąpienia od umowy.

5) Ceny i warunki płatności

5.1Jeżeli w opisie produktu Sprzedawcy nie podano inaczej, podane ceny są cenami całkowitymi, zawierającymi ustawowy podatek od towarów i usług.

5.2W przypadku dostaw do krajów spoza Unii Europejskiej, w indywidualnych przypadkach mogą powstać dodatkowe koszty, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności i które ponosi Klient. Należą do nich na przykład koszty transferu środków pieniężnych przez instytucje kredytowe (np. opłaty za przelew, opłaty za kurs wymiany) lub cła lub podatki przywozowe (np. cła). Takie koszty mogą być również poniesione w związku z transferem pieniędzy, jeśli dostawa nie jest realizowana do kraju spoza Unii Europejskiej, ale klient dokonuje płatności z kraju spoza Unii Europejskiej.

5.3Opcje płatności zostaną podane do wiadomości klienta w sklepie internetowym Sprzedawcy.

5.4Jeśli uzgodniono płatność z góry przelewem bankowym, płatność jest wymagalna natychmiast po zawarciu umowy, chyba że strony uzgodniły późniejszy termin płatności.

5.5W przypadku wyboru sposobu płatności zakup na rachunek, cena zakupu staje się wymagalna po dostarczeniu towaru i zafakturowaniu. W tym przypadku cena zakupu jest płatna w ciągu 14 (czternastu) dni od otrzymania faktury bez potrąceń, chyba że uzgodniono inaczej. Sprzedający zastrzega sobie prawo do oferowania metody płatności "zakup na konto" tylko do określonej wielkości zamówienia i do odrzucenia tej metody płatności, jeśli określona wielkość zamówienia zostanie przekroczona. W takim przypadku Sprzedający poinformuje klienta o odpowiednim ograniczeniu płatności w jego danych płatniczych w sklepie internetowym.

6) Dostawa oprogramowania

6.1Sprzedawca realizuje dostawę poprzez udostępnienie klientowi cyfrowej kopii oprogramowania do pobrania przez Internet. W tym celu Sprzedawca przekaże Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej link, za pomocą którego Klient będzie mógł zainicjować pobranie kopii cyfrowej i zapisać ją w wybranym przez siebie miejscu.

6.2O dotrzymaniu terminów dostawy decyduje moment udostępnienia oprogramowania w sieci i poinformowania o tym klienta.

7) Udzielanie praw do korzystania z oprogramowania

Treść i zakres danej licencji na oprogramowanie regulują warunki licencyjne danego producenta oprogramowania, na które Sprzedający wyraźnie powołuje się w opisie produktu.

8) Zobowiązania klienta do współpracy

8.1Klient jest zobowiązany do zapoznania się z istotnymi cechami funkcjonalnymi oprogramowania i ponosi ryzyko, czy oprogramowanie odpowiada jego życzeniom i potrzebom. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za utworzenie funkcjonalnego środowiska sprzętowego i programowego dla oprogramowania, które jest wystarczająco zwymiarowane, uwzględniając również dodatkowe obciążenie spowodowane przez oprogramowanie.

8.2Klient jest zobowiązany do przestrzegania instrukcji podanych przez sprzedawcę dotyczących instalacji i obsługi oprogramowania.

8.3Sprzedawca zaleca klientowi podjęcie odpowiednich środków ostrożności na wypadek, gdyby oprogramowanie nie działało prawidłowo w całości lub w części (np. poprzez codzienne tworzenie kopii zapasowych danych, diagnozowanie błędów, regularne sprawdzanie wyników przetwarzania danych) oraz wykonanie odpowiedniej kopii zapasowej swoich danych przed zainstalowaniem oprogramowania.

9) Odpowiedzialność za wady

Jeśli oprogramowanie jest wadliwe, obowiązują przepisy o ustawowej odpowiedzialności za wady. W przypadku odstępstw od niniejszej zasady stosuje się następujące przepisy

9.1Jeśli klient działa jako przedsiębiorca

  • sprzedawca ma możliwość wyboru rodzaju późniejszego świadczenia;
  • w przypadku nowego oprogramowania okres przedawnienia wad wynosi jeden rok od dostarczenia oprogramowania;
  • w przypadku oprogramowania używanego prawa i roszczenia z tytułu wad są zasadniczo wykluczone;
  • bieg przedawnienia nie rozpoczyna się na nowo, jeżeli w ramach odpowiedzialności za wady zostanie zrealizowana dostawa zastępcza.

9.2Jeżeli klient działa jako konsument, w przypadku oprogramowania używanego obowiązuje następujące ograniczenie: Roszczenia z tytułu wad są wykluczone, jeżeli wada wystąpi dopiero po upływie jednego roku od dostawy oprogramowania. Wady, które wystąpią w ciągu jednego roku od dostawy oprogramowania, mogą być reklamowane w ustawowym terminie przedawnienia.

9.3Ograniczenia odpowiedzialności i skrócenia terminów określone w powyższych klauzulach nie mają zastosowania do

  • do roszczeń odszkodowawczych i zwrotu nakładów klienta, jak również
  • w przypadku, gdy sprzedawca w sposób nieuczciwy zataił wadę.

9.4Ponadto w przypadku przedsiębiorców ustawowe terminy przedawnienia prawa do roszczeń zwrotnych zgodnie z § 445b BGB pozostają nienaruszone.

9.5Jeśli klient działa jako kupiec w rozumieniu § 1 niemieckiego kodeksu handlowego (HGB), podlega on handlowemu obowiązkowi kontroli i zgłaszania wad zgodnie z § 377 niemieckiego kodeksu handlowego (HGB). Jeżeli klient nie spełni uregulowanych w nich obowiązków informacyjnych, oprogramowanie uważa się za zatwierdzone.

10) Odpowiedzialność

Sprzedający odpowiada wobec klienta za wszystkie umowne, quasi umowne i ustawowe roszczenia, w tym roszczenia deliktowe, za szkody i zwrot nakładów w następujący sposób:

10.1Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z jakiegokolwiek tytułu prawnego bez ograniczeń

  • w przypadku działania umyślnego lub rażącego zaniedbania,
  • w przypadku umyślnego lub wynikającego z zaniedbania uszkodzenia życia, ciała lub zdrowia,
  • na podstawie przyrzeczenia gwarancji, o ile nic innego nie jest uregulowane w tym zakresie,
  • na podstawie odpowiedzialności obowiązkowej, jak na przykład na podstawie ustawy o odpowiedzialności za produkt.

10.2Jeżeli Sprzedający naruszy przez zaniedbanie istotne zobowiązanie umowne, odpowiedzialność ogranicza się do przewidywalnej szkody typowej dla umowy, chyba że odpowiedzialność jest nieograniczona zgodnie z poprzednim punktem. Istotne zobowiązania umowne to zobowiązania, które umowa nakłada na Sprzedającego zgodnie z jej treścią w celu osiągnięcia celu umowy, których spełnienie umożliwia przede wszystkim prawidłowe wykonanie umowy i na których spełnienie Klient może regularnie liczyć.

10.3We wszystkich innych kwestiach odpowiedzialność Sprzedawcy jest wyłączona.

10.4Powyższe postanowienia dotyczące odpowiedzialności obowiązują również w odniesieniu do odpowiedzialności Sprzedawcy za jego pomocników i przedstawicieli ustawowych.

11) Prawo właściwe

Dla wszystkich stosunków prawnych pomiędzy stronami obowiązuje prawo Republiki Federalnej Niemiec z wyłączeniem przepisów o międzynarodowym zakupie rzeczy ruchomych. W przypadku konsumentów ten wybór prawa ma zastosowanie tylko w takim zakresie, w jakim przyznana ochrona nie jest cofnięta przez bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa państwa, w którym konsument ma miejsce zwykłego pobytu.

12) Miejsce jurysdykcji

Jeżeli klient działa jako kupiec, osoba prawna prawa publicznego lub fundusz specjalny prawa publicznego z siedzibą na terytorium Republiki Federalnej Niemiec, wyłączną właściwością miejscową sądu dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy jest siedziba Sprzedającego. Jeżeli klient ma swoją siedzibę poza terytorium Republiki Federalnej Niemiec, siedziba Sprzedającego jest wyłączną właściwością miejscową sądu dla wszystkich sporów wynikających z niniejszej umowy, jeżeli umowa lub roszczenia wynikające z umowy mogą być przypisane do działalności zawodowej lub handlowej klienta. W powyższych przypadkach Sprzedawca jest jednak w każdym przypadku uprawniony do skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego w miejscu prowadzenia działalności przez Klienta.

13) Alternatywne metody rozwiązywania sporów

13.1Komisja Europejska udostępnia w Internecie platformę do rozwiązywania sporów on-line pod następującym adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr

Platforma ta służy jako punkt kontaktowy do pozasądowego rozstrzygania sporów wynikających z internetowych umów kupna lub umów o świadczenie usług, w których stroną jest konsument.

13.2Sprzedawca nie jest zobowiązany do udziału w postępowaniu w sprawie rozstrzygania sporów przed polubownym sądem konsumenckim, ale wyraża taką gotowość.

14) Kodeks postępowania

Sprzedający podporządkował się następującemu kodeksowi postępowania:

  • Sprzedający poddał się wytycznym dotyczącym "Google Customer Reviews", które można obejrzeć w Internecie pod adresem https://support.google.com/merchants/topic/7105962.
  • Sprzedający poddał się kryteriom jakości Trusted Shops, z którymi można zapoznać się w Internecie pod adresem http://www.trustedshops.com/tsdocument/TS_QUALITY_CRITERIA_de.pdf.